En İyi OpenGL® SDK'yi Nasıl Seçerim?
Pek çokları belirli bir kullanıma yönelik olmasına rağmen ,
bir dizi Açık Grafik Kitaplığı (OpenGL®) yazılım geliştirme kiti (SDK)
bulunmaktadır. Grafik kartlarının ve donanımın geliştiricileri genellikle kod
örnekleri ve belgelerle ilgili olarak eksiksiz bir şekilde tamamlanmış bir
OpenGL® SDK sağlarlar ancak bu da şirketin ürettiği donanımlara özgü devlet desteğiyle iş kurmaözellikler içerebilir. Bazı SDK'larOpenGL® soyut programlama
arayüzüne ( API) kolay erişim sağlamaya odaklanmaktadır.) genellikle moleküler
görselleştirme, fizik ya da interaktif sanat gibi belirli bir kullanıma
odaklanır. Daha eksiksiz bir OpenGL® SDK, daha basit bir SDK'dan daha dik bir
öğrenme eğrisine sahip olsa da, çekirdek API'nin işlevselliğini artıran tam
işlevli bir çerçeve veya sahne grafiği içerebilir. Bir dizi OpenGL® SDK, gerçek
zamanlı animasyon , etkileşimli üç boyutlu (3D) ortamlar veya video oyunları
için en iyi şekilde kullanılan yüksek performanslı grafikler ve algoritmalar
sağlamaya odaklanır .
Yapılması gereken önemli bir fark, OpenGL® SDK'nınOpenGL®
API'den farklı olmasıdır. API, OpenGL® uygulamasının yazılması ve derlenmesi
için gerekli temel arayüzdür. Bir OpenGL® SDK, API'nin işlevselliği üzerinde
genişleyebilen, geliştirilmiş OpenGL® sürücüleri içerebilen veya API
kullanımını daha kolay hale getirmek için araçlar sağlayan bir dizi araç,
kaynak kodu, belge ve kitaplık olabilir .OpenGL® geliştiricileri herhangi bir
resmi OpenGL® SDK'sini korumaz, bu yüzden tüm kitler OpenGL® Mimari İnceleme
Kurulu'ndan (ARB) bağımsız olarak bireysel topluluklar, programcılar veya
şirketler tarafından yazılır ve geliştirilir.
En iyi OpenGL® SDK, programcının uzmanlığına uygun ve proje
için fazla karmaşık olmayan bir olacaktır. Bir fonksiyonun ya da algoritmanın
sonuçlarının gösterilmesi gibi basit projeler için, temel bir matematik SDK'si,
genellikle bir ekran kartı üreticisi tarafından sağlanan, yarı saydam saçlar
gibi özel özelliklere odaklanmak için sunulan bir kitten çok daha uygun
olacaktır . Benzer şekilde, bazı durumlarda, en iyi SDK SDK olmayabilir, çünkü
OpenGL®'in temel çizim yetenekleri yalnızca API ile mevcuttur.
Çok sayıda model yükleme ve görüntü manipülasyonu
gerektirebilecek büyük veya etkileşimli programlar söz konusu olduğunda, daha
kapsamlı bir OpenGL® SDK gerekli olabilir. Hem ticari hem de açık kaynaklı
SDK'lar, çok sık kullanılan işlevleri (örneğin köşe arabellek nesneleri veya
zamanlama animasyonu oluşturma gibi) mümkün kılan farklı karmaşıklık
düzeylerinde mevcuttur. Bununla birlikte, bir SDK ile tam bir senaryo gibi bir
şeyi uygulayan bir komplikasyon, bununla birlikte, bir SDK kodunun temel
OpenGL® tekniklerinden çok uzaklaşabileceğinden, bir dik öğrenme eğrisi
gerektirmesidir.
OpenGL® SDK ile gelen araçlar bazen devlet desteği hayvancılıkgelişmeyi
kolaylaştırmaya yardımcı olmak için önemli olabilir. Bunlar arasında, SDK ile
oluşturulduğunda bir sahnenin veya modelin nasıl görüneceğini veya yaygın
olarak kullanılan modelleme programları için eklentilerin nasıl görüneceğini
görmek için programların izlenmesi yer alır; bu da dosyaların doğrudan SDK
tarafından kullanılabilen biçimlere aktarılmasını sağlar. Araçlara ek olarak,
iyi bir SDK'nın bir özelliği de, uygun bir dokümantasyonun yanı sıra, ortaya
çıkacak soruları yanıtlamak için kullanılabilecek bir topluluk olacaktır.
Yorumlar
Yorum Gönder