En İyi OpenGL® SDK'yi Nasıl Seçerim?



Pek çokları belirli bir kullanıma yönelik olmasına rağmen , bir dizi Açık Grafik Kitaplığı (OpenGL®) yazılım geliştirme kiti (SDK) bulunmaktadır. Grafik kartlarının ve donanımın geliştiricileri genellikle kod örnekleri ve belgelerle ilgili olarak eksiksiz bir şekilde tamamlanmış bir OpenGL® SDK sağlarlar ancak bu da şirketin ürettiği donanımlara özgü devlet desteğiyle iş kurmaözellikler içerebilir. Bazı SDK'larOpenGL® soyut programlama arayüzüne ( API) kolay erişim sağlamaya odaklanmaktadır.) genellikle moleküler görselleştirme, fizik ya da interaktif sanat gibi belirli bir kullanıma odaklanır. Daha eksiksiz bir OpenGL® SDK, daha basit bir SDK'dan daha dik bir öğrenme eğrisine sahip olsa da, çekirdek API'nin işlevselliğini artıran tam işlevli bir çerçeve veya sahne grafiği içerebilir. Bir dizi OpenGL® SDK, gerçek zamanlı animasyon , etkileşimli üç boyutlu (3D) ortamlar veya video oyunları için en iyi şekilde kullanılan yüksek performanslı grafikler ve algoritmalar sağlamaya odaklanır .
Yapılması gereken önemli bir fark, OpenGL® SDK'nınOpenGL® API'den farklı olmasıdır. API, OpenGL® uygulamasının yazılması ve derlenmesi için gerekli temel arayüzdür. Bir OpenGL® SDK, API'nin işlevselliği üzerinde genişleyebilen, geliştirilmiş OpenGL® sürücüleri içerebilen veya API kullanımını daha kolay hale getirmek için araçlar sağlayan bir dizi araç, kaynak kodu, belge ve kitaplık olabilir .OpenGL® geliştiricileri herhangi bir resmi OpenGL® SDK'sini korumaz, bu yüzden tüm kitler OpenGL® Mimari İnceleme Kurulu'ndan (ARB) bağımsız olarak bireysel topluluklar, programcılar veya şirketler tarafından yazılır ve geliştirilir.
En iyi OpenGL® SDK, programcının uzmanlığına uygun ve proje için fazla karmaşık olmayan bir olacaktır. Bir fonksiyonun ya da algoritmanın sonuçlarının gösterilmesi gibi basit projeler için, temel bir matematik SDK'si, genellikle bir ekran kartı üreticisi tarafından sağlanan, yarı saydam saçlar gibi özel özelliklere odaklanmak için sunulan bir kitten çok daha uygun olacaktır . Benzer şekilde, bazı durumlarda, en iyi SDK SDK olmayabilir, çünkü OpenGL®'in temel çizim yetenekleri yalnızca API ile mevcuttur.
Çok sayıda model yükleme ve görüntü manipülasyonu gerektirebilecek büyük veya etkileşimli programlar söz konusu olduğunda, daha kapsamlı bir OpenGL® SDK gerekli olabilir. Hem ticari hem de açık kaynaklı SDK'lar, çok sık kullanılan işlevleri (örneğin köşe arabellek nesneleri veya zamanlama animasyonu oluşturma gibi) mümkün kılan farklı karmaşıklık düzeylerinde mevcuttur. Bununla birlikte, bir SDK ile tam bir senaryo gibi bir şeyi uygulayan bir komplikasyon, bununla birlikte, bir SDK kodunun temel OpenGL® tekniklerinden çok uzaklaşabileceğinden, bir dik öğrenme eğrisi gerektirmesidir.
OpenGL® SDK ile gelen araçlar bazen devlet desteği hayvancılıkgelişmeyi kolaylaştırmaya yardımcı olmak için önemli olabilir. Bunlar arasında, SDK ile oluşturulduğunda bir sahnenin veya modelin nasıl görüneceğini veya yaygın olarak kullanılan modelleme programları için eklentilerin nasıl görüneceğini görmek için programların izlenmesi yer alır; bu da dosyaların doğrudan SDK tarafından kullanılabilen biçimlere aktarılmasını sağlar. Araçlara ek olarak, iyi bir SDK'nın bir özelliği de, uygun bir dokümantasyonun yanı sıra, ortaya çıkacak soruları yanıtlamak için kullanılabilecek bir topluluk olacaktır.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Sıkıştırılmış Klasör Nedir?

Sunucu Anakartı nedir?

Toplu Dosya nedir?