Yalın Üretim Nedir?
Henry Ford'un montaj hattını icat
etmesinden bu yana , endüstriyelinovasyonlar sürekli olarak farklı üretim
stratejileri aracılığıyla kredi notum düşük nasıl kredi çekerimiyileştirmeye
odaklanmışlardır. Yalın üretim, minimum bir envanter ile yüksek bir iş hacmi
üretmeyi amaçlayan bir üretim stratejisidir .
Orijinal olarak SakichiToyoda tarafından tasarlanan Toyota
Üretim Sistemi olarak bilinen Japon metodolojisi , merkezi üretim depoları
yerine montaj hattının etrafındaki stratejik yerlere küçük stok stoklarının
yerleştirilmesiyle ilgili yalın üretim merkezleri. Bu küçük stoklar kanban
olarak bilinir ve kanban kullanımı atık miktarını önemli ölçüde azaltır ve
fabrika zemininde verimliliği artırır.
Atıkların ortadan kaldırılmasına ek olarak, yalın üretim,
imalattan hemen sonra her parçanın incelendiği bir yöntemle en iyi kaliteyi
sağlamayı amaçlamaktadır ve bir kusur varsa, üretim hattı , sorunun mümkün olan
en erken zamanda tespit edilebilmesi için durmaktadır. . Yalın yöntem, Toplam
Kalite Yönetimi (TQM) stratejisiyle çok ortaktır . Her iki strateji de, üretim
hattına en yakın olanların üretim sisteminin nasıl çalışması gerektiğine dair
en büyük bilgiye sahip olduğu inancıyla, işçileri montaj hattında güçlendirir.
Yalın bir üretim sisteminde , tedarikçiler günlük olarak
küçük lotlar dağıtır ve makineler tam kapasitede çalıştırılamaz. Yalın
sistemlerin temel odaklarından biri, atıkları ortadan kaldırmaktır; Yani, nihai
ürüne değer katmayan her şey ortadan kalkar. Bu açıdan, büyük stoklar, bununla
birlikte yüksek maliyetle uğraşan bir atık türü olarak görülmektedir. İkinci
önemli odak, işçileri güçlendirmek ve üretim kararlarını mümkün olan en düşük
seviyede yapmaktır.
Ek olarak, tedarik zinciri
yönetim faktörlerini ağır bir şekilde yalın üretime de dahil etmekte ve
tedarikçilerle sıkı bir işbirliği yapmak gerekmektedir;gelir belgesiz kredi veren bankalar Bu, ürün ve parçaların atölyeye hızlı akışını
kolaylaştırır.
Yalın üretim stratejileri milyonlarca dolar tasarruf
edebilir ve mükemmel sonuçlar verebilir. Avantajlar arasında daha düşük teslim
süreleri, azaltılmış kurulum süreleri, daha düşük ekipman masrafları ve tabii
ki artan karlar sayılabilir. Üreticiye, maliyetleri düşürerek ve kaliteyi
artırarak ve üreticinin müşteri taleplerine daha duyarlı olmasını sağlayarak
rekabet avantajı sağlar.
Yorumlar
Yorum Gönder